Alla Abesadze – (ur. 30. 07. 1957 r. w Tbilisi) pedagog baletu, repetytor
Szkołę Baletową w Tblisi ukończyła w roku 1975, po czym wstąpiła do zespołu Tbiliskiego Teatru Opery i Baletu im. Zahari Paliashvil.
Jako pierwsza tancerka wykonywała wszystkie partie repertuarowe, m.in. w spektaklach „Don Kichote”, „Jezioro Łabędzie”, „Giselle”, „Bajadera”, „Laurencja” oraz „Amazonki” i „Gorda”, „Serenada” i „Tema z wariacjami” Czajkowskiego w choreografii George’a Balanchina, wariacje F. Chopina na temat Mozarta w choreografii Georgij Aleksidze.
W roku 1984 otrzymała tytuł Zasłużonej Artystki Gruzji.
W 1991r. została zaproszona do Teatru Opery i Operetki przy Zamku w Szczecinie, aby pełnić stanowiska solistki oraz repetytora baletu.
W roku 1994 rozpoczęła współpracę z Teatrem Muzycznym Operetką Wrocławską, gdzie również była solistką baletu.
Od roku 2004 jest pedagogiem baletu w Operze Wrocławskiej.
Jako pedagog baletu, współpracuje również z dziećmi i młodzieżą, stale odnosząc sukcesy o zasięgu ogólnopolskim oraz europejskim. Obecnie pełni również funkcję Prezesa Fundacji Capitol.
Givi Abesadze (ur. 18.06.1947r. w Tbilisi) – choreograf, reżyser, pedagog i teoretyk baletu
Szkołę Baletową w Tbilisi ukończył w roku 1966, otrzymując dyplom z wyróżnieniem.
W roku 1966 dołączył do zespołu Tbiliskiego Teatru Opery i Baletu im. Zahari Paliashvili, zajmując stanowisko solisty baletu, gdzie tańczył pierwsze role repertuarowe, m.in w spektaklach: Don Kichote”, „Jezioro Łabędzie”, „Giselle”, „Bajadera”, „Laurencja” oraz „Amazonki” i „Gorda”, „Serenada” Czajkowskiego w choreografii George’a Balanchine’a.
W roku 1979 wstąpił do Konserwatorium im. Rimskiego-Korsakowa w St. Petersburgu, gdzie równorzędnie studiował choreografię i reżyserię, m.in. pod okiem P. A. Gusewa (choreograf) oraz I. Glickmana (ekspert teatru, reżyser). Tytuł magistra otrzymał w roku 1984
W roku 1991, przyjechawszy do Szczecina na zaproszenie Teatru Opery i Operetki, pracował nad spektaklem „Córka źle strzeżona”, po czym objął w tymże Teatrze stanowisko kierownika baletu, które pełnił do roku 1995.
Od roku 1995 współpracuje z Teatrem Muzycznym Capitol (dawn. Teatr Muzyczny Operetka Wrocławska) jako pedagog baletu (dawniej także solista baletu).
Jako pedagog baletu, współpracuje również z dziećmi i młodzieżą, stale odnosząc sukcesy o zasięgu ogólnopolskim oraz europejskim.